Menu

Dane kontaktowe

tel. +48 56 683 54 10
tel. +48 56 683 54 11
tel. +48 56 683 54 12


Świadczenia rodzinne

Świadczenia rodzinne

Stronicowanie

  • 2022.11.04

    „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2023

    Miejski Ośrodek Polityki Społecznej w Golubiu - Dobrzyniu informuje, iż w ramach wstępnej diagnozy dotyczącej zapotrzebowania na realizację Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej" – edycja 2023 ogłoszonego przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej prosi osoby chętne i spełniające kryteria do skorzystania z pomocy w ramach Programu o kontakt z Miejskim Ośrodkiem Polityki Społecznej w Golubiu - Dobrzyniu bezpośrednio w siedzibie Ośrodka pod adresem: ul. Kilińskiego 10 lub telefonicznie pod nr tel. 56 683 54 10 do 13 wew. 42 w godzinach urzędowania do dnia 08.11.2022r. do godz. 15.00.

    Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej" jest adresowany do:

    • dzieci do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji;
    • osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.

    Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowania w życiu społecznym osób niepełnosprawnych. Zakres usług asystencji osobistej ma być ściśle dostosowany do potrzeb uczestnika Programu.

    Źródłem finansowania Programu są środki z Funduszu Solidarnościowego, którego główną ideą jest m.in.: wsparcie osób niepełnosprawnych.

    Miejski Ośrodek Polityki Społecznej w Golubiu – Dobrzyniu informuje , iż udział w Programie jest bezpłatny.

    Edycja Programu obejmuje okres od 1 stycznia 2023r. do 31 grudnia 2023r.

     

     

    e1BFoCLYGWQEugJXAQEjhiQVeEdbS+W+8glKHrbAm0BFoCLYGWQEtg7yRwxIGugKxFImnGa++UpUtuCbQEWgItgZZAS2DnEjjiQNfOu9pPtgRaAi2BlkBLoCXQEjg4CTToOjjZd80tgZZAS6Al0BJoCRxDEmjQdQwNdne1JdASaAm0BFoCLYGDk0CDroOTfdfcEmgJtARaAi2BlsAxJIEGXcfQYHdXWwItgZZAS6Al0BI4OAk06Do42XfNLYGWQEugJdASaAkcQxJo0HUMDXZ3tSXQEmgJtARaAi2Bg5NAg66Dk33X3BJoCbQEWgItgZbAMSSBBl3H0GB3V1sCLYGWQEugJdASODgJNOg6ONl3zS2BlkBLoCXQEmgJHEMSaNB1DA12d7Ul0BJoCbQEWgItgYOTQIOug5N919wSaAm0BFoCLYGWwDEkgf8HWkl6wjvcbTcAAAAASUVORK5CYII=

  • 2022.09.23

    Zmiany w dodatku węglowym

    ZMIANY W DODATKU WĘGLOWYM

     

    Szanowni Państwo,

     

    Informujemy, że w związku z podpisaniem przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej i opublikowaniem w dniu 19 września 2022 r. ustawy z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw, w ustawie o dodatku węglowym wprowadzone zostały zmiany, m.in.:

    Ø  dodatek węglowy przysługuje gospodarstwu domowemu w przypadku, gdy główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego, takie jak kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi zostały wpisane lub zgłoszone do CEEB, do dnia 11 sierpnia 2022 r., albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania wpisanych lub zgłoszonych po raz pierwszy do CEEB,

    Ø  w przypadku gdy pod jednym adresem miejsca zamieszkania (tzn. tym samym adresem miejsca zamieszkania) zamieszkuje więcej niż jedno gospodarstwo domowe, jeden dodatek węglowy przysługuje dla wszystkich gospodarstw domowych zamieszkujących pod tym adresem, czyli jeden dodatek węglowy niezależnie od tego ile gospodarstw domowych zamieszkuje pod danym adresem. Dodatek będzie przysługiwał  temu wnioskodawcy, który złożył wniosek jako pierwszy. Pozostałe wnioski pozostawia się bez rozpoznania,

    Ø  dodatek węglowy nie przysługuje gospodarstwom domowym objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku przewidzianego w ustawie z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw,

    Ø  wydłużenie terminu na rozpatrzenie wniosku i wypłatę dodatku węglowego z miesiąca do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę. Wnioski złożone po 30 października 2022 r. wypłaca się do dnia 30 grudnia 2022 r. Bez zmian pozostaje termin na złożenie wniosku, który mija 30 listopada 2022 r.,

    Ø  do weryfikacji wniosku o wypłatę dodatku węglowego bierze się pod uwagę w szczególności:

    -        informacje wynikające z deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

    -        informacje uzyskane w postępowaniu o przyznanie: świadczeń rodzinnych, świadczenia wychowawczego, dodatku osłonowego, dodatku mieszkaniowego,

    -        dane zgromadzone w rejestrze PESEL oraz rejestrze mieszkańców,

    -        jeżeli podczas weryfikacji wniosku wystąpią wątpliwości dotyczące gospodarstwa domowego wnioskodawcy wójt, burmistrz, prezydent miasta może przeprowadzić wywiad środowiskowy, w celu ustalenia faktycznego stanu danego gospodarstwa domowego, odnośnie samotnego zamieszkiwania w przypadku jednoosobowych gospodarstw domowych oraz wspólnie stale zamieszkujących i gospodarujących z wnioskodawcą w przypadku gospodarstw wieloosobowych. Wywiad przeprowadza się w miejscu zamieszkania wnioskodawcy. W trakcie wywiadu ustala się czy stan faktyczny danego gospodarstwa domowego jest zgodny z informacjami podanymi we wniosku o wypłatę dodatku węglowego. Nie wyrażenie zgody na przeprowadzenie wywiadu środowiskowego stanowi podstawę do odmowy przyznania dodatku węglowego.     

  • 2022.09.23

    Kolejne wsparcie dla gospodarstw domowych

    KOLEJNE WSPARCIE DLA GOSPODARSTW DOMOWYCH

     

    Szanowni Państwo,

     

    19 września 2022 r. opublikowana została ustawa z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw. Ustawa ta wprowadza średnią cenę wytwarzania ciepła z rekompensatą oraz dodatki dla gospodarstw domowych oraz dodatek dla podmiotów wrażliwych.

    Jednorazowy dodatek dla gospodarstw domowych przysługuje, w przypadku gdy głównym źródłem ciepła gospodarstwa domowego jest:

    Ø  kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia albo piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane peletem drzewnym, drewnem kawałkowym lub innym rodzajem biomasy, albo

    Ø  kocioł gazowy zasilany skroplonym gazem LPG, albo

    Ø  kocioł olejowy

    - przy czym źródło ciepła musi być zgłoszone lub wpisane do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

     

    Jaka wysokość dodatku?  

     

    Dodatek wynosi:

    Ø  3000 złotych – w przypadku gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł na paliwo stałe zasilany peletem drzewnym lub innym rodzajem biomasy, za wyjątkiem drewna kawałkowego,

    Ø  1000 złotych – w przypadku gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia albo piec kaflowy, zasilane drewnem kawałkowym,

    Ø  500 złotych – w przypadku gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł gazowy zasilany skroplonym gazem LPG,

    Ø  2000 złotych – w przypadku gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł olejowy.

     

    Ustawa zakłada, ze dodatek będzie wypłacany na jeden adres zamieszkania. Identyczne rozwiązanie zostało wprowadzone w przypadku dodatku węglowego. A zatem, w przypadku gdy pod jednym adresem miejsca zamieszkania (tzn. tym samym adresem miejsca zamieszkania) zamieszkuje więcej niż jedno gospodarstwo domowe, jeden dodatek dla gospodarstw domowych przysługuje dla wszystkich gospodarstw domowych zamieszkujących pod tym adresem. Dodatek będzie przysługiwał  temu wnioskodawcy, który złożył wniosek jako pierwszy. Pozostałe wnioski pozostawia się bez rozpoznania.

    Dodatek nie przysługuje gospodarstwom domowym, które otrzymały dodatek węglowy.

     

    Jaka forma rozstrzygnięcia?

     

    Przyznanie dodatku nie wymaga wydania decyzji administracyjnej. Wydanie decyzji administracyjnej w sprawach dodatku dla gospodarstw domowych jest konieczne w przypadku odmowy przyznania dodatku, uchylenia oraz w sprawie nienależnie pobranego dodatku.

    O przyznaniu dodatku dla gospodarstw domowych informuje się wnioskodawcę poprzez przesłanie takiej informacji na adres poczty elektronicznej, o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej.                W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej organ rozpatrujący wniosek informuje go o możliwości odebrania od tego organu informacji o przyznaniu dodatku.

    Dodatek wypłaca się w terminie miesiąca od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę.

     

    Do kiedy można składać wnioski?

     

    Wnioski o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych składa się w terminie do dnia 30 listopada 2022 r. Wnioski złożone po tym dniu pozostawia się bez rozpoznania.

     

    Weryfikacja wniosku?

     

    Weryfikację wniosku przeprowadza się w ten sam sposób jak w przypadku dodatku węglowego.                         Do weryfikacji wniosku  bierze się pod uwagę w szczególności:

    Ø  informacje wynikające z deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

    Ø  informacje uzyskane w postępowaniu o przyznanie: świadczeń rodzinnych, świadczenia wychowawczego, dodatku osłonowego, dodatku mieszkaniowego,

    Ø  dane zgromadzone w rejestrze PESEL oraz rejestrze mieszkańców,

    Ø  jeżeli podczas weryfikacji wniosku wystąpią wątpliwości dotyczące gospodarstwa domowego wnioskodawcy wójt, burmistrz, prezydent miasta może przeprowadzić wywiad środowiskowy,                 w celu ustalenia faktycznego stanu danego gospodarstwa domowego, odnośnie samotnego zamieszkiwania w przypadku jednoosobowych gospodarstw domowych oraz wspólnie stale zamieszkujących i gospodarujących z wnioskodawcą w przypadku gospodarstw wieloosobowych. Wywiad przeprowadza się w miejscu zamieszkania wnioskodawcy. W trakcie wywiadu ustala się czy stan faktyczny danego gospodarstwa domowego jest zgodny z informacjami podanymi we wniosku                o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych. Nie wyrażenie zgody na przeprowadzenie wywiadu środowiskowego stanowi podstawę do odmowy przyznania dodatku.   

     

    Gdzie można złożyć wniosek?

     

    Wniosek o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej ten wniosek.

     

    W przypadku mieszkańców miasta Golubia-Dobrzynia wniosek można pobrać i składać w Miejskim Ośrodku Polityki Społecznej ul. Kilińskiego 10, 87-400 Golub-Dobrzyń, pok. nr 5 i 6, w godzinach urzędowania Ośrodka.

     

    Godziny urzędowania Ośrodka:

    v  poniedziałek, środa, czwartek od 7:00 do 15:00

    v  wtorek od 7:00 do 16:00

    v  piątek od 7:00 do 14:00

     

    Wniosek można złożyć:

    Ø  tradycyjnie (papierowo): osobiście

    Ø  za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (wypełniony wniosek opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym).

     

    Prosimy o prawidłowe i uważne wypełnianie druku wniosku.

    W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt osobisty lub telefoniczny pod numerem 56 683 54 10 wew. 45, 46 w godzinach urzędowania Ośrodka.

     

    Miejski Ośrodek Polityki Społecznej

  • 2022.08.29

    Zaproszenie

  • 2022.08.26
    -

    Informacja

    Na prośbę Naczelnika Urzędu Skarbowego w Golubiu - Dobrzyniu Miejski Ośrodek Polityki Społecznej w Golubiu - Dobrzyniu poniżej zamieszcza informację odnośnie nowych sposobów otrzymania zaświadczenia o dochodach.

Stronicowanie

Odnośniki

Informacje kontaktowe

Miejski Ośrodek Polityki Społecznej w Golubiu-Dobrzyniu

ul. Kilińskiego 10, 87-400 Golub-Dobrzyń

tel. +48 56 683 54 10
tel. +48 56 683 54 11
tel. +48 56 683 54 12
adres e-mail: mopsum@golub-dobrzyn.pl

skrytka e-puap: /MOPSGOLUB-DOBRZYN/SkrytkaESP

 

[obiekt mapy] Lokalizacja MOPS Golub-Dobrzyń na mapie